torsdag 23 september 2010

Bloggandet än en gång

Jag har en vag uppfattning att det ännu är oklart vad jag vill att ni skall göra med era bloggar. Därför upprepar jag mina instruktioner än en gång.
  1. Efter varje föreläsning ska ni skriva (minst) ett inlägg på ca 2000 tecken där ni funderar och reflekterar på den föreläsning som ni varit med på och på den/de texter som behandlats. Det är smartast att göra detta så fort som möjligt efter föreläsningen medan det hela är färskt i minnet. Kommentera gärna varandras inlägg och diskutera vidare!
  2. Före varje föreläsning vill jag också att ni kort, på några rader kommenterar den text ni läser inför den föreläsningen, t.ex. lyfta fram något som är speciellt intressant eller svårt.
  3. När ni kommer igång med läsningen av övrig litteratur skall ni diskutera och kommentera den på era bloggar. Närmare instruktioner kring detta kommer snart.
Är detta klart nu? Detta är alltså examinationen för denna kurs, inget extra tillägg som är frivilligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.